Меморандум между Украиной и МВФ (полный текст)

Обнародованный меморандум между Украиной и МВФ предполагает продажу земли и легализацию прослушки.

Министерство финансов Украины обнародовало Меморандум между Украиной и Международным валютным фондом. Меморандум по-сути определяет макроэкономическую политику Украины в 2017 году и носит настолько всеобъемлющий характер, что мы считаем, что общественность должна самым внимательным образом его проанализировать.

Смотри также: Кредиты «убивают» страны.

Пані Крістін Лагард

Директору-розпоряднику

Міжнародного валютного фонду

Вашингтон, ОК 20431

 

Шановна пані Лагард!

 

1. Ми підтверджуємо свої зобов’язання стосовно реалізації політики та виконання завдань економічної програми, що підтримується в межах угоди з МВФ про Механізм розширеного фінансування (EFF). Ми також надаємо виклад подальших етапів політики на виконання цих завдань в Меморандумі про економічну і фінансову політику (МЕФП) від 27 лютого та 21 липня 2015 року та 1 вересня 2016 року, що додається.

2. Ми успішно вивели економіку з глибокої рецесії. Наразі, економіка відновлюється, рівень інфляції знизився близько до однозначних показників, обсяг офіційних резервів збільшився більше, ніж вдвічі, а фінансова система зміцнюється. Це відображає наші наполегливі зусилля щодо реалізації політики та запровадження реформ за підтримки нашої програми в межах Механізму розширеного фінансування (EFF). Проте, перед економікою й надалі стоять значні виклики, зокрема, незадовільний низький рівень зростання; все ще великим залишається обсяг державного боргу, а бізнес клімат є заслабким, зокрема через неподолану корупцію та завеликий й неефективний державний сектор. Існуючі слабкості фінансового сектора все ще заважають йому виконувати свою функцію на підтримку зростання. Завданнями на майбутнє є продовження підтримки фіскальної та зовнішньої стабільності, зменшення фінансової вразливості, та, що є найбільш важливим, поступ в процесі довгоочікуваної структурної перебудови економіки для досягнення довготривалого, потужного та інклюзивного зростання врівень з іншими подібними країнами в регіоні.

3. Наші дії забезпечили виконання всіх як постійно діючих, так і кількісних критеріїв ефективності (КЕ) станом на кінець грудня 2016 року та індикативних цільових показників (ІП), за винятком цільового показника щодо заборгованості з відшкодування ПДВ (Таблиця 1). Проте, ми дотрималися лише 3 з 11 структурних «маяків», встановлених на період з вересня по грудень 2016 року (Таблиця 2), оскільки наша увага була зосереджена на основних заходах забезпечення фіскальної стійкості та фінансової стабільності.

4. Зокрема, з часу завершення другого перегляду наші зусилля були спрямовані на наступне (всі попередні заходи для завершення цього перегляду (див. Таблицю 2)):

  • Фіскальна політика. Верховна Рада України прийняла бюджет на 2017 рік, узгоджений з програмним цільовим показником дефіциту бюджету на рівні 3,1 відсотка ВВП. Щоби забезпечити досягнення цільового показника дефіциту бюджету, ми вжили низку заходів, включно з прийняттям законодавства для обмеження фіскальних ризиків, пов’язаних з підвищенням мінімальної заробітної плати: запровадженням механізму автоматичного коригування тарифів на газ та теплове опалення з тим, щоби тарифи на газ та теплове опалення й надалі залишалися на ринковому рівні, та коригуванням параметрів програм соціальної допомоги на оплату житлово-комунальних послуг для забезпечення їх кращої адресності та ефективності.
  • Фінансова стабільність. Більшість з 39 найбільших банків зміцнили свою позицію за розміром капіталу відповідно до нашої програми рекапіталізації банків. Ми врегулювали ті банки, які не змогли досягти мінімального рівня адекватності капіталу, включаючи націоналізацію найбільшого та системного приватного банку.
  • Боротьба з корупцією. Вперше в історії України ми опублікували декларації активів посадових осіб високого рівня, що є важливим сигналом нашої рішучості щодо підвищення рівня прозорості. Дані про високопосадовців, які не подали декларації, були передані до Національного антикорупційного бюро України (НАБУ).

5. За таких обставин, ми просимо перевстановити – а в певних випадках також модифікувати – решту 8 структурних «маяків», як визначено в МЕФП, що додається, і запропонувати ряд нових «маяків» для збереження темпів впровадження реформ (Таблиця 2). Особливо ми просимо перенести «маяки» щодо пенсійної реформи та земельної реформи на кінець квітня і на кінець травня 2017 р. відповідно з тим, щоби в нас було більше часу для досягнення соціального консенсусу з метою проведення цих критично важливих реформ.

6. З огляду на кроки, які ми вже здійснили, та зобов’язання, прийняті на майбутнє, ми просимо завершити третій перегляд, і надати транш в сумі 734,05 млн. СПЗ на підставі дотримання критеріїв ефективності станом на кінець грудня 2016 року. З огляду на затримку в завершенні цього перегляду, ми звертаємося з проханням, щоби четвертий перегляд в рамках програми базувався на критеріях ефективності станом на кінець березня 2017 року, і, щоби суми, які залишаються, були розподілені між наступними сімома купівлями, як це викладено в Таблиці 3. Окрім того, ми також звертаємося з проханням завершити перегляд фінансових гарантій.

7. Ми впевнені, що напрямки політики, викладені в МЕФП, що додається, дозволять досягти макроекономічних і фінансових цілей програми, проте ми будемо вживати будь-яких додаткових заходів, які сприятимуть досягненню цієї мети. Ми проводитимемо консультації з МВФ щодо ухвалення таких заходів або внесення змін в напрямки політики, визначені в МЕФП, у відповідності з політикою МВФ щодо проведення таких консультацій. Ми надаватимемо фахівцям МВФ на їх запит дані та інформацію, необхідні для проведення моніторингу виконання програми. Підтверджуючи відданість нашій політиці прозорості, ми надаємо згоду на публікацію Міжнародним валютним фондом цього листа, Меморандуму про економічну і фінансову політику, Технічного меморандуму про взаєморозуміння (ТМВ) і супровідних документів Ради директорів МВФ одразу ж після завершення перегляду Радою директорів МВФ.

 

З повагою,

Петро Порошенко Президент

Володимир Гройсман Прем’єр-міністр
Олександр Данилюк Міністр фінансів

Валерія Гонтарєва Голова Національного банку України


Ваш комментарий будет первым

Добавить комментарий

Популярное

Top